Gavau pranešimą apie fiksuotą sutarties sąlygų pažeidimą – kokių veiksmų imtis?

Internete, kaip ir kasdieniniame gyvenime, nuolat vykdomi įvairaus tipo pažeidimai nesilaikant nustatytų taisyklių. Tokiais veiksmais siekiama gauti naudos pasinaudojant neleistinomis priemonėmis. Ne išimtis ir mūsų teikiamos paslaugos – pasitaiko atvejų, kai įvairaus tipo pažeidimai atliekami pasinaudojant serverio resursais.

Internetiniai, robotai pasinaudodami nesaugia kontaktų forma, siunčia SPAM tipo laiškus atsitiktiniams gavėjams; pasinaudojant nesaugia programine įranga į talpinimo planą įkeliamas virusas, kuris gali platinti žalingą kodą svetainės lankytojų kompiuteriuose; patalpinamas apgaulingas turinys svetainėje su tikslu pasisavinti svarbius svetainės lankytojų prisijungimų duomenis – tai yra tik dalis pažeidimų, kurie vykdomi pasinaudojant serverio resursus. Dažniausiai šie veiksmai atliekami klientui net nepastebint. Kadangi tokia veikla turi įtakos mūsų paslaugų sklandžiam veikimui, mes informuojame paslaugos savininką nurodydami, kad buvo įvykdytas sutarties sąlygų pažeidimas pasinaudojant jų turima paslauga.

Jeigu gavote iš mūsų el. laišką ar (ir) SMS žinutę apie fiksuotą pražeidimą visų pirma prisijunkite prie klientų sistemos. Pažymėtina, kad dėl pažeidimų nėra konsultuojama telefonu, el. paštu ar inicijavus pokalbį gyvai (chat) – bendravimas vykdomas tik klientų sistemoje. Prisijungę prie klientų sistemos matysite pranešimą raudoname fone ir žemiau pateiktą nuorodą „Peržiūrėti pažeidimus ir pateikti atsakymą“. Atsidariusiame lange matysite šią lentelę:

Šis paveikslėlis neturi alt atributo; jo failo pavadinimas yra table.png
  • Pažeidimas – nurodomas pažeidimo tipas bei numeris. Plačiau apie tipus kalbėsime sekančioje straipsnio dalyje.
  • Paslauga – konkreti Jūsų turima paslauga, kuriai fiksuotas pažeidimas.
  • Terminas – data iki kurios turite pateikti atsakymą į pažeidimą. Šis terminas yra ypač svarbus – jeigu nesulauksime atsakymo apie atliktus ar vykdomus darbus iki nurodyto termino, paslauga bus automatiškai išjungta ir įjungta tik sulaukus atsakymo bei pažeidimus sprendžiančiam specialistui peržiūrėjus situaciją.
  • Atsakyta – jeigu jau esate gavę papildomą atsakymą iš mūsų pažeidimų specialisto, nurodoma pateikto atsakymo data.
  • Uždaryta – specialistui įvertinus, kad sutarties sąlygų pažeidimas jau pašalintas, šiame laukelyje nurodoma pažeidimo uždarymo data.
  • Vertinimas – užbaigus pažeidimą šiame laukelyje atsiras nuoroda, kurioje galėsite pateikti savo atsiliepimą apie pažeidimo sprendimo metu suteiktą informaciją bei nurodyti papildomus pastebėjimus ar komentarus.

Pasirinkus Pažeidimas stulpelyje esančią nuorodą Jums atsidarys puslapis, kuriame matysite skundo informaciją, pateiktą skiltyje „Papildoma informacija“ bei bendrą informaciją apie patį pažeidimo tipą. Tam, kad būtų aiškiau, kokią vykdomą veiklą pastebėjome mūsų paslaugoje, žemiau pateikiame trumpus dažniausiai fiksuojamų pažeidimų aprašymus:

  • SPAM – paslauga vykdo arba netiesiogiai dalyvauja (laiškuose naudojamas domenas nukreiptas į Jūsų serverį) nepageidaujamų laiškų siuntime. Laiškai gali būti siunčiami iš el. pašto dėžutės arba iš svetainės pasitelkiant PHP mail funkciją.
  • MALWARE – pasinaudojus svetainės saugumo spraga eikvojami serverio resursai. Dažniausiai pasitelkiama svetainių, kurios naudoja pasenusią programinę įrangą, saugumo spraga. Įkeliamas žalingas kodas, kuris atlieka SPAM laiškų siuntimą, bando apkrėsti lankytojų kompiuterius virusu ir pan.
  • PHISHING – pasinaudojus svetainės saugumo spraga į svetainės failus įterptas apgaulingas turinys, kuriuo bandoma apsimesti kita svetaine. Dažniausiai bandoma apsimesti banko, el. pašto tarnybų, el. atsiskaitymų svetainėmis, taip siekiant gauti prisijungimo duomenis prie tikrųjų paskyrų.
  • ABUSE – fiksuojama gavus skundą apie Jūsų svetainės pažeidžiamas autorines ar prekinio ženklo teises. Taip pat fiksuojama, kai pastebimas neproporcingas paslaugos naudojimas atsižvelgiant į sutarties sąlygas.
  • ATTACK – incidento tipas, kai pastebima vykdoma ataka iš mūsų teikiamo serverio į kito tiekėjo serverį ar svetainę. Šis pažeidimo tipas dažniausiai fiksuojamas serverių nuomos paslaugai.

Nepaisant to, koks pažeidimo tipas buvo fiksuotas Jūsų paslaugai, rekomenduojame nedelsiant perduoti informaciją savo svetainės programuotojams ar paslaugos administratoriams. Sekite pažeidimo statusą iki tol, kol situacija bus uždaryta, nes kitu atveju – nesulaukus atsakymo ar patikslinimo – paslauga gali būti išjungta. Jeigu pažeidimą pašalinote ar tai atliko Jūsų administratorius, būtinai apie tai informuokite mus pateikdami atsakymą klientų sistemoje. Jeigu ir pasitarus su administratoriais bei peržiūrėjus informaciją mūsų pagalbos straipsnyje, nežinosite, kokių veiksmų reikėtų imtis – pateikite visus kylančius klausimus atsakydami į pažeidimą. Stengsimės pateikti detalius atsakymus į visus klausimus ir padėti kaip įmanoma greičiau išspręsti susiklosčiusią situaciją.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *