Įstojai į IT? Tai kas toliau?

Įsikūrusi 2003 m. Interneto vizija turėjo vos keletą darbuotojų, kurie sprendė šiomis dienomis, atrodo, įprastas užduotis. Aptarnaujant klientus telefonu ir susidūrus su sudėtingesnėmis problemomis, dažniausiai tokios užklausos būdavo perduodamos sistemų administratoriams arba su jais konsultuojamasi, ieškoma sprendimų, kad kliento problema būtų kuo tiksliau identifikuota ir išspręsta. Kadangi IT studijų kryptis dar nebuvo tokia paklausi, kokia ji yra šiandien, daug specialistų buvo tiesiog „self-taught“, kai tuomet jiems dėstytojo vaidmenį dažniausiai atlikdavo „Google“, ten ieškant užsienio specialistų patirčių bei techninė literatūra anglų kalba. Buvo daug savarankiško darbo norint gilintis į šią sritį ir ieškoti problemų priežasčių patiems.

Šiuo metu kaip ant mielių augant IT sektoriui ir į Lietuvą įžengus užsienio technologijų įmonėms, informacinių technologijų studentų taip pat pagausėjo. Universitetai kas metus paruošia vis daugiau IT sričiai reikalingų darbuotojų. O jų, vien vertinant iš praktinės, darbinės perspektyvos, būna įvairių. Technologijų specialistų kryptys iš tiesų labai skiriasi ir kartais stojant į universitetą studentas dar net neįsivaizduoja kuria kryptimi toliau plėtos savo profesinį kelią – ar jis programuos, ar administruos IT sistemas, ar dirbs analitinį darbą. Net ir baigus studijas, jaunuoliai savo cv dažnai siunčia į visas IT pozicijas iš eilės, kartais net nenutuokdami, kuo bendrovė tiksliai užsiima ir koks darbas jų laukia.

Siekdami, kad technologijų studentų profesinis kelias būtų kuo lengvesnis ir malonesnis, pasidaliname keliomis įžvalgomis iš mūsų kolegų gyvenimo. Susipažinsime su jais ir pamatysime, kokias pagrindines užduotis jie įveikia kasdien.

Mūsų IT specialistas Domas pasakoja, kad prieš 3 metus baigus vadybos informacinių sistemų studijas dar tiksliai nežinojo, kokia kryptimi pasisuks jo karjera ir kad nuo IT vystymo pereis į infrastruktūros pusę: „Pradėjus dirbti viskas atrodė labai sudėtinga. Nors mūsų kompetencijos tikrai metams bėgant tik plečiasi, o kasdien savarankiškai sprendžiame daug daugiau situacijų nei anksčiau, darbe turime tiek pat daug profesinių iššūkių. Situacijos taip pat keičiasi, o tu, nors ir dirbdamas ilgai, dar tikrai nežinai visko. Bandome patys ieškoti sprendimo, o jei ir tuomet nepavyksta, tai tokias užklausas perduodame vyr. specialistams, kurie toliau kuruoja kliento problemą iki tol, kol ji yra išsprendžiama“.

Ar tau patinka tavo darbas? – klausiame Domo.

„Taip, aš esu patenkintas savo pasirinkta sritimi. Kasdien man pavyksta pagelbėti daugeliui klientų, išsiaiškinti, kaip veikia jų paslaugos, kur ieškoti sprendimų, pavyzdžiui, kaip susikonfigūruoti savo pašto programą ir panašiai. Taip pat džiaugiuosi, kad norint tobulėti, turiu galimybę imtis naujų darbų, padėti kuruoti kitus projektus, įdiegti SSL sertifikatus ir atlikti daug savarankiškų sprendimų.“

Taip pat pakalbinome ir komandos vadovą Gintarą, kuris įmonėje  dirba jau daugiau nei šešerius metus, o pats yra perėjęs visą IT  specialisto kelią, todėl žino, kokia išties yra IT specialisto duona: su kokiomis problemomis jie susiduria ir kas yra daroma, kad į klientų klausimus būtų atsakyta kuo tiksliau ir greičiau.

„Šiomis dienomis mūsų IT specialistų darbo specifika lyginant su tuo, kas buvo prieš 15 metų, pakito labai stipriai. Faktas – visa tai lėmė besikuriančios ir kintančios  technologijos, jų poreikis ir pritaikymas kasdienybėje. Klientų kiekiui  augant, daugėja ir kylančių klausimų, nuo tokių paprastų kaip „negavau  sąskaitos“, „neprisimenu slaptažodžio“ ar „negaunu laiškų“ iki el.  svetainių neveikimo, „pradingusių“ failų ar el. laiškų paieškos… Jei  anksčiau specialistas sudėtingesnius darbus skirdavo administratoriams,  tai dabar jau ne vienerius metus dirbame ties tuo, kad kuo daugiau  problemų galėtų išspręsti patys specialistai. Tam yra rengiami vidiniai mokymai įvairiose srityse: klientų aptarnavimo kokybės, SSL  sertifikatų, serverio tarnybų išrašų, DNS zonų redagavimo, periodinių  užduočių (angl. cronjobs) ir dar daug kitų. Visos šios kompleksinės žinios yra tiesiog būtinos norint greitai identifikuoti ir išspręsti klientams kylančias  problemas.“

Stengėmės parodyti kelis pavyzdžius, ką kasdien veikia mūsų IT komanda ir su kokiais iššūkiais jie susiduria. O apibendrinant, kas svarbiausia mums į kolektyvą priimant naują kolegą, nesvarbu, ar jis baigė technologijų mokslus, ar yra savamokslis – tai turėti motyvuotą, tikslų siekiantį, mokantį dirbti tiek komandoje, tiek savarankiškai, turintį profesinio smalsumo komandos narį. O žinios ir kompetencijos ateina su patirtimi, kurią vieni jau atsineša ateidami, o kiti įgyja kartu mokantis ir plečiant savo gebėjimus bei žinių bagažą.

Daugiau apie mūsų įmonėje siūlomas darbo pozicijas gali rasti čia: karjera

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *